Vižinada – staza prsten Sv. Tome

Vižinada_28012013_008

U Primorsko-goranskoj županiji prekrasan je sunčan i bistar dan. U istarskoj niska je i rijetka magla koja smeta pogledu. Preko Buzeta vozimo dolinom Mirne prema Motovunu i Livadama te na Ponte Portonu skrećemo lijevo prema Vižinadi. Parkiramo pokraj turističkog ureda u Vižinadi gdje je i informativna ploča s ucrtanim cestama, biciklističkim i pješačkim stazama. Proučavamo pješačke staze kojih na karti ima tri. Odabiremo jednu koja je na karti označena kao srce Vižinade, a ucrtana je kao prstnasta staza oko brda sv.Tome. Krećemo prema photo pointu s kojeg se najljepše vidi brdo sv.Tome. Sada je na brdu križ što je novost. Tu je i putokaz, te križni put koji vodi do vrha brda. Penjemo se na vrh brda s kojeg je pogled na Vižinadu i dolinu Mirne, te Motovun i okolna mjesta. S obzirom da je sumaglica, pogled nije impresivan. Spuštamo se istim putem do podnožja brda te krećemo lijevo kolnim putem kroz rub vinograda.

Vižinada_20102012_004Vižinada_20102012_007

I od ovuda je pogled dobar na Završje i Grožnjan, te Motovun s druge strane. Pronalazimo mjesto povrh vinograda za sendviče i odmor te nastavljamo dalje prema Vižinadi.

Vižinada_20102012_006

Na izlasku sa staze i ulazu u grad stoji putokaz da je ovdje staza prsten svetog Tome. Prolazimo kroz gradić te se vraćamo do auta i zbunjujuće informativne ploče. Na žalost turistički ured nije otvoren pa ne možemo razjasniti zbunjujuće putokaze. Prema informacijama na internetu i putokazima na stazi zaključak je da smo prošli stazom sv.Tome, što god pisalo na info ploči. Kako bilo da bilo, prešli smo nekoliko kilometara i proveli nekoliko sati u prekrasnoj istarskoj prirodi.