Semić – Brest pod Učkom

Semić-Brest_26112011_003

Započinjemo s kavom u Buzetu i vozimo se, zaobilaznim putem, do Semića. Od glavnog raskršća, vozimo ravno prema željezničkoj stanici u pravcu Sluma i dalje kako je već opisano u nekim našim izletima (Od Bresta do Bresta npr). Ovo je zaobilazni put jer se do Semića može doći brže kada se krene iz Lupoglava kojoj općini Semić i pripada. Postoji i dilema da li se selo zove Semić ili Semići. Na putokazima stoji “Semići” kao i u Istarskoj enciklopediji, a u samom mjestu na oglasnoj ploči piše “Semić”. Kako bilo da bilo, radi se o istom mjestu. Naselje se nalazi oko dva km sjeverno od Lupoglava, na padinama Ćićarije. Parkiramo kraj crkve.

Semić-Brest_26112011_015Semić-Brest_26112011_004

Do nas odmah dolazi barba koji živi u susjedstvu i kojeg upitamo kako bi pješice došli do Bresta iako imamo plan puta. Upućuje nas u podnožje mjesta do kapelice kraj koje je put lijevo. Mi smo u našem planu puta imali drugačije, stazu kod stare škole, bolje rečeno kod nekadašnje škole jer nove nema. Kaže da je u Semiću polazio prva četiri razreda. Zanimljivo je da on, a i drugi stanovnici za Brest kažu Brijest, pa je to još jedna zagonetka oko imena. Odlučili smo ga poslušati pa smo krenuli kako je rekao, a vratiti ćemo se putem kojim smo mislili.
Nakon ravnog dijela staze, dolazi uspon, ne naročito strm, prema vidikovcu pod Šćikovico. Vidikovac je označen i treba skrenuti sa staze oko 100 m desno. S vidikovca je pogled na Lupoglav i okolicu, a kad bi bilo bistrije vrijeme vjerojatno bi se više toga vidjelo. Ovako se samo nazire.

Semić-Brest_26112011_006

Vraćamo se na put i nakon otprilike 20 min putokaz vodi na puteljak kroz šumicu prema rubu brda. Na tom rubu se može na više mjesta zaustaviti i uživati u pogledu. Iz puta kroz šumicu dolazi se do livada zvanih Nad Grad.

Semić-Brest_26112011_012

Nadali smo se možda sresti četveronožne stanovnike šume, ali nismo bili te sreće. Nakon livada, putokaz vodi prema Planiku i Brestu lijevo. Staza je odlično markirana tako da nema šanse nešto pogriješiti. Odabrali smo mjesto ispod bora gdje smo pojeli sendviče i malo se odmorili.

Semić-Brest_26112011_008

Nastavljamo dalje, i prema putokazu spuštamo se u mjesto Brest. Kroz mjesto  prolazimo asfaltiranom cestom do stare (opet stare) škole, pa dvjestotinjak metara bijelim putem do vidikovca Nad Krog. S njega se pruža pogled na Vranju, Boljun i širu okolicu i uređen je kao odmorište.
Povratak istim putem. Ukupna dužina staze je 14 km, a potrebno vrijeme kako kome.